14 Haziran 2018 Perşembe

ÇORBA İLE İLGİLİ TEKERLEMELER

1-   Çiğdem çiğdem çiçekcik,
      Elimi kesti bıçakcık,
      Yağlık getir silelim,
      Deve boynuna binelim.
      Deve boynunda bir pazar,
      İçinde tilki gezer.
2-   Bir - iki, kurnaz tilki,
      Fındık, fıstık,
      Kadifeden yastık.
      Al çık, bal çık
      Sen çık.
3-  Yağ, yağ yağmur,
      Tarlada çamur.
      Ver Allahım, ver,
      Sellice yağmur.
4-   Birdir 1, ikidir 2,
      Olur tilki.
      Üçtür 3, yapması güç.
      Dörttür 4, kuş gibi öt.
      Beştir 5, aldım bir eş.
      Altıdır, altı,
      Yaptım kahvaltı.
      Yedidir 7,
      Evim sırtıma değdi.
      Sekizim sek sek,
      Dokuzum durak.
      Onum orak, biçmeyen olur ebe.
5-   İncilerim döküldü, toplayamadım.
      O küçük, bu büyük.
      Sen, o-yun-dan çık.
6-   Bir, iki, bir tombul tekir.
      Camdan bakar, başına takar.
      Hop, hop altın top.
      Bundan başka oyun yok.
7-   Pazara gittim, pazar yok.
      Eve geldim, annem yok.
      Beşiğe baktım, bebek yok.
      Dedeme baktım, sakalı yok.
      Çorbaya baktım, kaşık yok.
8-   Pazara gidelim, bir tavuk alalım.
      Pazara gidip, bir tavuk alıp ne yapalım?
      Gıt gıt gıdak, gıt gıt gıdak diyelim.
      Hopura hopura, hopura hopura yiyelim.
9-   Ay dede, ay dede,
      Senin evin nerede?
      Benim evim, iki taşın arasında.
      Bir ekmeğim var,
      Yağa batır, tuza batır.
      Sen yemezsen, bana getir.
10- Soğan sarımsak, otur, kalk.
      Ocağı yak, keyfine bak.
      Acar, macar, dolapları açar.
      Anneleri gelince, fırt diye kaçar.

11- Ne dökersin? Burma.
      Verdiğim süt, pişti mi?
       Pişti.
       Gelin hanım, içti mi?
       İçti.
       Kaç kaşık içti?
       Üç.
       Gelini ne ile verirsin?
       Davulla, zurnayla.
       Güm güm de, güm güm,
       Güm güm de, güm güm.
12-  Köpek nece konuşur?
       Hav havca,
       Ördek nece konuşur?
       Vak vakça,
       Kedi nece konuşur?
       Miyavca,
       Balık nece konuşur?
       Susmaca.
13- Üşüdüm, üşüdüm.
      Daldan elma düşürdüm.
      Elmamı yediler, bana cüce dediler.
      Cücelikten çıktım, bey oğluna  gittim.
      Bey oğlu hasta, çorbası tasta.
      Püsküllü mavi, inadına kâvi.
      Gel çık, bal çık, sen çık.
     
     
   
   
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder