14 Haziran 2018 Perşembe

ÇORBALARIMIZ İLE İLGİLİ MANİLERİMİZ

     1-    Mani, maniye geldim.
            Çorba içmeğe geldim.
            Maksadım çorba değil, 
            Yari görmeye geldim.
      2-   Abim yaprak kesiyor.
            Efil, efil esiyor.
            Abimi gören kızlar,
            Tavuk kurban kesiyor.
      3-   Yük üstünde siniler,
             Derdi olan iniler.
             Bu nasıl zalım derttir, 
             Günden güne yeniler.
      4-    Keşiş dağı arpalık,
              Eğer sapan verirse, 
              Her köylüden, bir tavuk.
              Eğer, köylü verirse, 
              Bu gidiş iyi gidiş.
              Eğer sonu gelirse.
      5-     Bahçede tahta,
               Biz gidiyoruz, bu hafta.
               İneğimiz doğurdu, 
               Adı olsun '' Güzel Ayşa ''
       6-     Üşüdüm, üşüdüm soğuktan.
                Bir kız çıktı kâğıttan.
                Kız kuskus kaynatır.
                Dedem sakalını oynatır.
        7-     Kayalarda sarmaşık, 
                Görmeden oldum aşık.
                Yâr aklıma gelince, 
                Elimden düştü kaşık.  
        8-     Madımak kurutmadım,
                 Yâr seni unutmadım.
                 Hatırını saydım da,
                 Üstüne yâr tutmadım.
        9-      Hu!..  hu!.. komşu, komşu!...
                 Bahçene gireyim mi?
                 Gir!...
                 Pancar toplayayım mı?
                 Topla!... 
                  Kaç tane?
                  Yedi tane!...
       10-      Limon ektim tasa,
                   Bitmedi, kaldı kışa.
                   Kız ben seni alırdım,  
                   Askerlik geldi başa. 
        11-      Zeytin yağın şişesi, 
                   Aşk ateşine düşesi,
                   Gündüz gelme, gece gel.
                   Ciğerimin köşesi.
         12-    Türkü, mürkü,
                   Ninemin kürkü.
                   Bir çektim yırtıldı,
                   Kar yağıyor,
                   Karga bağırıyor. 
                   Anam çorba pişirmiş,
                   Seni çağırıyor,
                   Ninem dikmekten kurtuldu.
         13-     Bu köşe, yaz köşesi.
                    Şu köşe, kış köşesi.
                    Ortada su şişesi.
         14-      At üstüne kazanı,
                     Şıkır, şıkır kaynasın.
                     Yeni girdin horana,
                     Omuzların oynasın.
         15-      Al elma, kızıl elma.
                    Gel, yola düzül elma.
                     Yâr buradan geçende, 
                     Cebine süzül elma.
                      

1 yorum: