13 Mart 2011 Pazar

EKMEK ÇORBASI ( 6 kişilik ) - Et sulu, Sütlü Çorba )

MALZEMELER : Yarım bayat ekmek, 2 çorba kaşığı zeytinyağı veya tereyağı, 2 tane  yumurta, 4 su bardağı  et suyu, 4-5 dal maydanoz, 1 su bardağı süt veya su, yeterli miktarda  tuz      HAZIRLANIŞI : Bayat ekmek çok küçük parçalara kesilir, et suyu ile birlikte tencereye koyularak, orta hararetli ateşte, ekmekler ezilinceye  kadar kaynatılır. Yağ, tuz, karabiber ilave edilerek, on dakika daha pişirilir. Başka bir kapta; yumurtanın sarısı, süt veya su ile ezilerek, ateşten indirilen çorbanın içine yavaş yavaş ve sürekli karıştırılarak,  ilave edilir. Üzerine, ince kıyılmış maydanoz serpilerek, sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.            ** MANİ :  Oturakta oturdum. Halıları dokudum. Karagözlü kardeşim. Mektubunu okudum.   * Halıcıyım halıcı. Vur boynuma kılıcı. Ah ettim, yemin ettim. Olacağım halıcı.   * Gün kavuştu ırakta. Gözüm karada akta. Herkesin yari geldi. Benim yarim uzakta.   * Davulun ipi gevşek. İçinde yorgan döşek. Beni geçti gidiyor. Kesik kulaklı eşek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder