20 Mart 2011 Pazar

SEBZE ÇORBASI ( 10 kişilik ) - Sütlü, sebzeli çorba -

MALZEMELER:  2 adet pırasa, 2 adet kereviz, 4 adet havuç, 4 yaprak lahana, 3 çorba kaşığı tereyağı, 2 çorba kaşığı un, 7 bardak su, 2 su bardağı süt,  maydonoz, 1 çay kaşığı karabiber, yeterli miktarda tuz     HAZIRLANIŞI :  Sebzeler, ayıklanır. İyice  yıkanır. Patates hariç, hepsi küçük parçalar halinde doğranarak tencereye koyulur. Su ve tuz ilave edilir. Ateşe koyulur.Başka bir tencerede un, yağ ile pembeleşinceye kadar kavrulur. İçine kıyılmış maydonoz, karabiber konularak biraz daha pişirilir. Üzerine yavaş yavaş soğuk süt ilave edilir. Patatesler ve haşlanmış diğer sebzeler de ilave edilerek, 45 dakika kaynatılır. Servis için sofraya getirildiğinde, üzerine karabiber serpilir. Sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.         ** MANİ :  Yemenimin yeşili. Bulamadım eşimi. Yemenim sende kalsın. Sil gözünün yaşını.     * Deniz üstü piyade. Muhabbetler ziyade. Ölüm var ayrılık yok. Böyle and var bende.     * Ata bindim kuruldum. Kız ben sana vuruldum. Keşke vurulmasaydım. Her yerde duyuldum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder