20 Mart 2011 Pazar

KEKİKLİ YAYLA ÇORBASI ( 8 - 10 kişilik ) - Et sulu, Yoğurtlu Çorba -

MALZEMELER:  10  su bardağı et suyu, 1 çay bardağı pirinç, 1 çay  bardağı un,  1 kase  yoğurt, 1 yumurta sarısı, 1 çorba kaşığı tereyağı, 1 tatlı  kaşığı kekik, yeterli miktarda  tuz      HAZIRLANIŞI:  Tencerede et suyu kaynatılır. İçine pirinç ilave edilir .Başka bir tencerede; un, yarım çorba kaşığı  tereyağı,  yoğurt ve yumurta sarısı iyice karıştırılır. Bu karışıma bir bardak su ilave edilerek, tekrar iyice karıştırılır. Ateş iyice kısılır. Karışım, et suyunun içine, tel süzgeçten geçirilerek ilave edilir. Kaşıkla sürekli karıştırılarak yedirilir. Tuzu ilave edilir. Ağır ateşte, 20 dakika pişirilir. Kalan, yarım çorba kaşığı tereyağı, sahanda eritilerek, içine kekik ilave edilip, karıştırılır ve çorbanın üzerinde gezdirilir. Pişirilen kekikli yayla çorbası, sıcak olarak servise sunulur. Afiyet olsun.            ** TEKERLEME :   İstanbulun şekeri. Arabanın tekeri. Tekerek mekerek. Eve gittim sekerek. Ninem lokma pişirmiş. Sayısını şaşırmış. Üçe beş dedi. Kuruya yaş dedi. Kara kedi, beyaz kedi. Lokmaları bir bir yedi. Şaştım koştum. Eşekten düştüm. Hamdım piştim.    * Şu yoğurdu. Sarımsaklasakda mı. Saklasak. Sarımsaklamasakda mı. Saklasak.     * Laleli bel kız. İçeriye gel kız. İpten tut kız. Dışarıya çık kız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder