22 Mart 2011 Salı

MAKARNA ÇORBASI ( 6 kişilik ) - Et veya Tavuk Sulu, Hamurlu Çorba -

MALZEMELER :  500 gr kesme makarna, 4 adet yumurta, 4 çorba kaşığı kaşar peyniri rendesi, 5 su bardağı et veya tavuk suyu, karabiber, yeterli miktarda tuz        HAZIRLANIŞI :  Tencereye et veya tavuk suyunu koyup, içinde kesme makarnayı kaynatınız. Yumurtaları başka bir kaba kırıp, içine kaşar peyniri rendesini ilave edip, karıştırınız .Makarnalar 10 dakika kaynayınca, içine yaptığınız karışımı tahta kaşık ile karıştırarak yavaşça ilave ediniz. Tuz ve karabiberini de ekleyerek sıcak servis yapınız. Afiyet olsun.              * *  TEKERLEME :  Masal masal maliki. Yıldızı saydık oniki. Onikinin yarısı. Yumurtanın sarısı. Sağır sağır getirir. Geyik burnunu batırır. Geyik kimin. Ali ağanın. Ali ağanın nesi var? Püsküllü bir fesi var.      * Eteğimin pilesi. Saçlarımın lülesi. Doktor bana ne dedi? Dört yumurta ye dedi. Yemedim, içmedim. Ah karnım, vah karnım. Ölüyorum kurtar beni.     * Ah benim turnam. Yeşil başlı turnam. - Otur desem oturur. - Kalk desem kalkar. Büzülünce büzülür. - Süzül desem süzülür. Ellerimizle şap, şap, şap. Ayaklarımızla rap, rap, rap. Bir sağa, bir sola. Dans edelim. Kol kola.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder