21 Mart 2011 Pazartesi

EZME BEZELYE ÇORBASI ( 8 kişilik ) - Et sulu, Kış sebzeli, Bezelyeli Çorba -

MALZEMELER:  2 su bardağı bezelye, 2 küçük soğan, 6 su bardağı et suyu, 2 küçük havuç, 1 kereviz, 4 çorba kaşığı tereyağı veya zeytinyağı, 1 çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı karabiber, 3-4 tane defne yaprağı, 1 kahve fincanı un, 50gr kaşar peyniri, 1 tane francala ekmek     HAZIRLANIŞI:  Kereviz, havuç, soğan  iyice yıkanır, ayıklanır, tekrar yıkanarak ufak ufak doğranır. Tencereye konulan, et suyuna ilave edilir. Bezelye, defne yaprağı, iyice yıkanarak, tuz ve karabiber ilavesiyle tencereye konulur. 1 saat orta hararetli ateşte kaynatılarak, ateşten indirilir. Pişirilen çorba, süzgeçten geçirilir. (blender den de geçirilebilinir) Başka bir tencereye yağ koyulur.  Un ilave edilerek , bir kaç dakika karıştırılarak, kavrulur. İçine süzülmüş çorba, yavaş yavaş ilave edilir. Bir taşım kaynatılarak, ateşten indirilir. Francala ekmek ufak ufak kesilir, tepsiye yayılır. Üzerine, kaşar peyniri rendesi serpilir .Orta hararetli fırında, yarım saat kurutulur. Kaselere boşaltılan, sıcak çorba ile servis yapılır. Afiyet olsun.             **  TEKERLEME :   Ya şundadr. Ya bunda. Keçe külâh. Başımızda. Helvacının. Kı- zın- da.    * Çık çıkalım. Çayıra. Yem verelim. Ördeğe. Ördek yemi yemeden. Ciyak miyak. Demeden. Aldım baktım. Kimi çıkardım.      * El el epelek. Elden çıkan topalak. Topalağın yarısı. Sarı kızın sarısı. Gittim be sine sine. Vardım dağda bir ine. Ne amca, ne dayı var. İçeride koca bir ayı var. Ayı beni korkuttu. Damdan dama sarkıttı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder