13 Mart 2011 Pazar

İRMİK ÇORBASI ( 6 kişilik ) - Et Sulu, Tahıllı, Sütlü Çorba -

MALZEMELER :  5 bardak et suyu, 2 kahve fincanı süt, 100 gr. irmik, 3 yumurta, tuz    HAZIRLANIŞI:  Et suyu biraz tuz ile birlikte, tencereye koyularak, orta hararetli ateşe oturtulur.  Kaynamaya başlayınca, sürekli karıştırılarak, irmik ilave edilir. 15-20 dakika kadar kaynatılır. Başka bir kapta yumurta sarıları çırpılır, yavaş yavaş süt eklenerek, karıştırılır. Bu karışım, kaynayan çorbaya ilave edilerek, çorba iyice karıştırılır. Pişen çorba, ateşten alınarak, sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.        ** TEKERLEME :  Elim elim elbişim. Elden çıktı bir kuşum. Kuş gitti bir dala kondu. Dal bana yemiş verdi. Ben yemişi kuşa verdim. Kuş bana kanat verdi. Kanadı çobana verdim. Çoban bana kuzu verdi. Kuzuyu kasaba verdim. Kasap bana para vardi. Parayı kıza verdim. Kız bana öpücük verdi.   *  El alem aladana aldı. Aladanalandı. Biz bir aladana alıp. Aladanalanamadık.   * Kırk kırık küp. Kırkının da kulpu, kırık kara küp

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder