13 Mart 2011 Pazar

SEBZELİ KÖY ÇORBASI ( 6 kişilik ) - Et sulu , Sebzeli çorba -

MALZEMELER :  1 baş soğan, 2 çorba kaşığı un, 2 çorba kaşığı yağ, 5 su bardağı et suyu, 1 tane kereviz, 3 tane havuç, yeterli miktarda  tuz      HAZIRLANIŞI :  Bütün sebzeler temizlenir. Küçük parçalara ayrılır. Soğan ince ince kıyılır. Tencerede kızdırılan yağın içine atılan soğanlar, biraz kavrulur. Küçük parçalara ayrılan sebzeler aynı yağa atılıp, 3 dakika kadar kavrulur. Un koyulur. Karıştırılır. Et suyu ilave edilir. Hafif ateşte, yarım saat pişirilir. Sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.             ** MANİ :  Yedin beni. yedin beni. Kurt oldun yedin beni. Ben seni vurgun sevdim. Sen ele verdin beni.   * Düşte gör, düşte gör. Hayalde gör, düşte gör. Dostun kim, düşmanın kim? Hele bir kez düş de gör.  * Rüzgar esti serinden. Bir ses geldi derinden. Öyle bir oh çektim ki, Yer oynadı yerinden.  * Mendilim turalıdır. Sevdiğim buralıdır. Geçme kapımın önonden. Yüreğim yaralıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder