11 Şubat 2012 Cumartesi

ANTALYA ve YÖRESİNDE YAPILAN GELENEKSEL ÇORBALARIN İSİMLERİ

  1- Tarhana Çorbası   2- Yarma Tarhana Çorbası    3- Ayran Tarhanası Çorbası   4- Kızılcık Tarhana Çorbası ( Ekşi Çorba )   5- Süt Tarhanası Çorbası   6- Sütlü Buğday Çorbası   7- Ayran Çorbası   8- Kekikli Çorba   7- Kekikli Yoğurtlu Çorba   8- Göce Çorbası ( Ala Çorba )   9- Yarpuzlu Çorba   10- Yarpuzlu Ayran Çorbası   11- İşkembe Çorbası   12- Kuşkonmaz ( Tilkişen ) Çorbası   13- Kelle Paça Çorbası   14- Şilofta ( Loğusa Çorbası )   15- Pirinç Çorbası   16- Kulaklı Çorba ( Mantı Çorbası )   17- Pancar Çorbası   18- Mantar Çorbası   19- Yumurta Çorbası   20- Grida Kelle  Çorbası   21- Arap Aşı ( Arabaşı )ı Çorbası    22- Akdarı Çorbası   23- Yarpuzlu Akdarı Çorbası   24-Maş Çorbası   25- Heyire Çorbası   26- Madımak Çorbası   27- Çitlembik Çorbası   28- Tavuk Çorbası   29- Darı Çorbası   30- Düğün Çorbası   31- Yarpuzlu Ürütlü Çorba   32- Şehriye Çorbası    * YARPIZ : Dağ nanesi   * YARMA : Kırılmış buğday   * DARI : Mısır       ** Ben giderim, adım kalır. Dostlar beni hatırlasın. Düğün olur, bayram olur. Dostlar beni hatırlasın. Can kafeste, durmaz uçar. Dünya bir han; konan göçer. Ay dolanır, yıllar geçer. Dostlar beni hatırlasın.    - AŞIK VEYSEL -                                        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder