7 Nisan 2011 Perşembe

ÇORBA KURZE ( 6 kişilik ) - Etli, Hamurlu Çorba -

 MALZEMELER :  500 gr. yağlı kıyma, 2 tane kuru soğan, 1 fincan sirke, yarım limonun suyu, su, tuz                 HAZIRLANIŞI :  Kıymayla ince kıyılmış kuru soğan, kavrulur. Soğanlar pembeleşince, sirke, limon suyu ve tuz eklenerek ateşten alınır. Un ve suyla sertçe bir hamur yapılır, küçük parçalara bölünür. Bu hamurlar, 2 - 3 mm. kalınlığında ve 5 cm. çapında açılır. Açılan hamurların ortalarına, bolca kıyma koyulur ve ağızları sıkıca kapatılır. Daha sonra  hafif  tuzlu, kaynar suda haşlanır. Pişince, sıcak servis yapılır. ( Suyu süzdürülerek alınıp, servis yapılırsa, yemeğin adı; KURZE  olur ) Afiyet olsun.     ** MANİ :  Kayadan indirmişler. Trene bindirmişler. Kara saçlı yarimi. gurbete göndermişler.  * Harmanı yuvarladım. Samanı çuvalladım. Gara gözlü ey abim. Allaha ısmarladım.   * Mısır ektim azmasın. Gelen geçen kazmasın. Yar üstüne yar seven. Gençliğine doymasın.  * Suya bulgur ezerim. Hem ezer hem süzerim. Ben yarimin derdinden. Deli olmuş gezerim.  * Bostanlarda fasülye. Anam gitti gezmeye. Ben anamdan öğrendim. İnci boncuk dizmeyi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder