27 Nisan 2011 Çarşamba

KÖFTELİ PİRİNÇ ÇORBASI ( 8-10 kişilik ) - Et sulu, Etli, Tahıllı Çorba -

MALZEMELER :  250 gr. kıyma, 3 çorba kaşığı tereyağı, 2 tane domatesin suyu veya 2 çorba kaşığı salça, 8 su bardağı et suyu, 1 su bardağı pirinç, yarım demet maydanoz, kırmızıbiber, karabiber, tuz         HAZIRLANIŞI :  Kıyma, el ile hafifçe ıslatıldıktan sonra, tuz karabiber ve kırmızıbiber ile yoğrulur. Nohut büyüklüğünde parçalara ayrılarak, yuvarlanır ve üzerine un serpilmiş tepsiye dizilir. Tencerede yağ eritilir ve içine köfteler atılarak kızartılır. Köfteler kurumadan, sulandırılmış salça ya da domates suyu ve et suyu ilave edilerek, tuzu koyulup kaynamaya bırakılır. Ayıklanmış ve yıkanmış pirinç tencereye ilave edilir. Pirinç pişince, çorba hazırdır. Üzerine ince kıyılmış maydanoz serpiştirilerek, sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.         ** MANİ :  Portakal aldım handan. Seni severim candan. Sana bir mektup yazdım. Gözümden akan kandan.   * Ben seni pekmez sandım. Yüreğim yakmaz sandım. Yediğim şu ekmeği. Başıma kakmaz sandım.   * Masa üstünde roman. Okurum zaman zaman. Kız seni alacağım. Memur olduğum zaman.   * Dam dama eklenir mi? Hovarda beklenir mi? Hovardanın günahı. Deveye yüklenir mi?   * Sırtında feracesi. Nedir bu dil acısı. Ahdinde durmazmışsın. Yiğitler yalancısı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder