27 Nisan 2011 Çarşamba

YAZ SEBZELERİ İLE SEBZE ÇORBASI ( 6 - 8 kişilik ) - Et sulu Sebze Çorbası -

MALZEMELER :  1 çay bardağı bezelye, 1 çay bardağı taze fasulye, 1 tane patates, 1 tane kabak, 3-4 kök ıspanak, 1 tane havuç, 1 baş soğan, 1 çorba kaşığı un, 2 çorba kaşığı tereyağı, 6 su bardağı et suyu, 1 çorba kaşığı pirinç, 1 su bardağı süt, 1 yumurta sarısı, karabiber, yeterli miktarda  tuz   HAZIRLANIŞI :  Bütün sebzeler iyice yıkandıktan sonra, ezme makinesinden ( blenderden ) geçirilir. Tencereye koyulan un, tereyağında  hafifçe kavrulur. Çekilmiş sebze püresi, kavrulmuş una ilave edilerek, bir, iki dakika daha karıştırılarak, kavurmaya devam edilir. Sıcak et suyu, tuz ve yıkanmış pirinç de ilave edilerek, çorba pişirilir. Servisten az önce; 1 bardak süt ile yumurta sarısı iyice çırpılarak, kaynamakta olan çorbaya, hızla ve karıştırılarak ilave edilir. Bir taşım daha kaynatılarak, ocaktan alınır ve sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.     ** MANİ :   Su gelir akmak ile. Dereler yıkmak ile. Seni yer miyim ben. Geriden bakmak ile.  * Su gelir köpük gelir. Perçemi dökük gelir. Şu benim nazlı yarim. İçini çekip gelir.  * Sularda kaymak olmaz. Dilbere doymak olmaz. Eğil bir yol öpeyim. Yolcuyum durmak olmaz.  * Şu denizin engini. Bulamadım dengimi. Anneme sorarsanız. İsterim çok zengini.  * Analar hatun olur. Sevdası bütün olur. Anaya kalkan eller. Yanacak kömür olur.   * Gözler göre güz olsun. Sür harmanı düz olsun. Doksan dokuz yaram var. Bir de sen vur yüz olsun. 

1 yorum:

  1. Merhaba Sevgi Hanım, şimdi bu çorbanızı pişirdim. Vejetaryen olduğum için et suyu kullanmadım ve içine biraz da çörekotu attım. Gerçekten de lezzetli oldu, çok teşekkürler!

    YanıtlaSil