5 Nisan 2011 Salı

KÖRİLİ ŞALGAM ÇORBASI ( 4 kişilik ) - Tavuk sulu, kremalı Sebzeli Çorba -

 MALZEMELER :  500 gr. küçük şalgam,  1 çorba kaşığı tereyağı veya 3 çorba kaşığı  zeytinyağı, 1 küçük kuru soğan (ince rendelenmiş), 2 çay kaşığı köri, 6 su bardağı  tavuk suyu, 1 çay kaşığı şeker, yarım limon suyu, taze çekilmiş karabiber, 1 küçük kutu krema, 1 çorba kaşığı  ince kıyılmış maydanoz (süslemek için), 1 çay kaşığı  tuz    HAZIRLANIŞI :  Şalgamlar temizlenip yıkandıktan sonra, tuzlu suda 3 dakika haşlanıp süzülür. Tencereye tereyağı veya zeytinyağı koyulur. Soğan ve şalgamlar  eklenir. Tencerenin kapağı kapatılarak, 5 dakika pişirilir. Sebzelerin birbirine yapışmaması için, tencere; arada sırada sallanır. Köri ( Hint baharatları  karışımı ) ve tavuk suyu eklenir. Şeker, limon suyu, tuz, karabiber de ilave edilerek, tencerenin kapağı kapatılır. Ağır ateşte, şalgamlar yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 10 dakika pişirilir. Şalgamlar, süzgeçten geçirilerek, ezilir. ( blender ile püre haline de getirebilirsiniz ) Şalgam püresi, tekrar tencereye koyularak, iyice ısıtılır. Çorba tabaklara koyulduktan sonra, krema ilave edilerek, karıştırılır ve ince kıyılmış maydanozla süslenerek, sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.     ** MANİ :  Ah o beni, o beni. Kakül örtmüş, o beni. Ben yarimi unutmam. Unutsa da o beni.    ** TEKERLEME : Küçük dostum gelsene. Ellerini versene. Ellerimizle ŞAP ŞAP. Ayaklarımızla RAP RAP. Bir şöyle, bir böyle. Dans edelim seninle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder