27 Nisan 2011 Çarşamba

KUZU CİĞERİ ÇORBASI ( 8 kişilik ) - Et sulu, Sebzeli Sakatatlı Çorba -

MALZEMELER :  1 kg. domates, 2 kahve fincanı arpa şehriye, 1 demet maydanoz, 1 demet dereotu, 1 tane kuzu ciğeri, 8-9 tane taze soğan, 2 çorba kaşığı tereyağı, 6 litre et suyu, karabiber, tuz  HAZIRLANIŞI :  Yeşil taze soğanlar, ince ince kıyılarak, yağ ile birlikte, çorba tenceresinde, 2-3 dakika kadar hafifçe pişirilir. Soyup, çekirdeklerini çıkarttığımız ve fındık büyüklüğünde doğradığımız domatesler, şehriye, maydanoz, dereotu ve zarı çıkarılıp, ince ince kıyılmış, kuzu ciğeri ile tencereye koyulur. Karabiberi ve tuzu ilave edilir. Et suyu da ilave edilerek, ciğer yumuşayıncaya kadar pişirilip, sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.         ** Oturup düşünürüm. Düşünür taşınırım. Yardan mektup gelmese. Aklımı şaşırırım.  * Ah o gözler, ah o gözler. Kan eder ah o gözler. Beni vuran ok değil. Sendeki ahu gözler.  * Bugün günlerden pazar. Kuş okur bülbül yazar. İkimizin derdini. Kadı deftere yazar.  * Denizde boncuk gezer. Annem kendini üzer. Üzme kendini anne. Güveyin benden güzel.  * Pencereden bak bana. Altın takayım sana. Eğer altın takmazsam. Yazıklar olsun bana.  * Pınara testi koydum. Varın bakın dolmuş mu? Yare yüzük yolladım. Parmağına olmuş mu?  

1 yorum:

  1. kuzu çiğeri çorbasını tarifinize göre yaptım çok
    şahane bir çorba oldu.teşekkürler.tariflerinizin devamını dilerim

    YanıtlaSil