27 Nisan 2011 Çarşamba

TERBİYELİ VE SOSLU İŞKEMBE ÇORBASI ( 6 kişilik ) - Terbiyeli ve Soslu Sakatatlı Çorba -

MALZEMELER :  Yarım  kg. temizlenmiş koyun işkembesi, 1 çorba kaşığı limon suyu, 1 diş sarımsak, 2 çorba kaşığı zeytinyağı, 1 tane küçük soğan, 1 tatlı kaşığı tuz   TERBİYESİ   İÇİN;  4 tane yumurtanın sarısı, 1 limonun suyu, 2 çorba kaşığı tereyağı, 1 tatlı kaşığı kırmızı biber   SİRKELİ SOS; 2 diş sarımsak, yarım çay kaşığı tuz, 2 kahve fincanı sirke   HAZIRLANIŞI :  Temizlenmiş işkembe,  bol su ile yıkanır. Büyükçe bir düdüklü tencereye koyularak, üzerine 10-12 su bardağı soğuk su, limon suyu, sarımsak, zeytinyağı ve tuz ilave edilerek tencerenin ağzı kapatılmadan, kaynatılır. Yüzeyinde biriken köpükler, kaşıkla alınarak, atılır. Düdüklü tencerenin kapağı kapatılarak, 20-25 dakika pişirilir. Pişme işlemi tamamlanınca, işkembeler, kevgirle süzülerek, et tahtasına çıkartılır. Ilık hale gelince, istenilen büyüklükte doğranarak, bir kenarda ılık olarak muhafaza edilir. Terbiyesini hazırlamak için; ateşe dayanıklı orta boy bir kapta, yumurta sarıları, limon suyu, 1 kahve fincanı su ile birlikte iyice çırpılır. Ağır ateşte, 1-2 dakika daha çırparak, işkembe suyundan, 2 kepçe kadarını, kaba alarak terbiye, sulandırılır. Bu, kaynar haldeki çorbaya dökülerek hızla karıştırılır. Doğranmış işkembeler, çorba kasesinin dibine yerleştirilir. Üzerine, kaynar çorba dökülür. Bu arada küçük bir sahanda, tereyağı kızdırılır, içine; kırmızıbiber ilave edilerek, bir kaç defa karıştırıldıktan sonra, çorbaların üzerinde gezdirilir. İşkembe çorbasının, sirkeli sosunu yapmak için; sarımsak tuz ile dövülerek içine sirke koyularak, karıştırılır .Çorba sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.          ** MANİ :  İndim derelerine. Bilmem nerelerine. Ben yârimin vuruldum. Siyah düğmelerine.  * Çayır ince mil ince. O yar ince ben ince. İçme acı tütünü. Koymam eve bu gece.   * Dağlar sen ne ağlarsın. Gerdan kemer bağlarsın. Ben derdime ağlarım. Sen ne der ağlarsın.  * Has bahçede arı konmuş güllere. Nazlı yarim gönül vermiş ellere. Yedi yılda on dört bayram geçirdim. Kınalar yapmadım nazik ellere.  * İstanbul ' da kalem aldım elime. Zalım felek tekme vurdu belime. Yolla zalım felek gidem evime. Sılada bir gelin bakar yoluma.  * İstanbul ' un ağaçları kurusun. Al yeşil yaprağı yerde çürüsün. Benim nazlı yarde çok idi arzum. Aramızda akan derya kurusun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder