9 Nisan 2011 Cumartesi

TAZE SOĞAN ÇORBASI ( 8 kişilik ) - Tavuk Sulu, Sütlü Sebzeli Çorba -

 MALZEMELER :  4 demet taze soğan ( ayıklanıp, beyaz bölümleri  2 cm.  yeşil bölümleri 1 cm. kalınlığında doğranmış olarak ), 6 su bardağı tavuk suyu, 1 su bardağı süt, 1 çorba kaşığı natürel ( sızma ) zeytinyağı, 2 tatlı kaşığı tarhun, 1 çay kaşığı tuz, bir tutam taze çekilmiş karabiber   HAZIRLANIŞI :  Zeytinyağı tencereye koyularak, orta ateşte ısıtılır. Yağ ısınınca, taze soğanların beyaz bölümleri eklenir ve  yapışmaması için karıştırılarak, 2 dakika pişirilir. Tavuk suyu, tarhun, karabiber ve tuz eklenip, ateş kısılarak, 30 dakika daha pişirilir. Daha sonra, süt ve taze soğanların yeşil bölümleri de ilave edilerek, 5 dakika daha pişirildikten sonra  çorba, ateşten alınır ve büyük bir çorba kabına aktarılarak, sıcak servis yapılır.Afiyet olsun.     ** MANİ : Hey hızara hızara. Dalda elma gızara. Beni sana vermizler. Başka yerden gız ara.   * Mendil aldım on beşe. Onu serdim güneşe. Gitti yarim gelmedi. Beni aldı telâşe.  * - Haydi kızım, kınan kutlu olsun. - Burada dilin tatlı olsun. - Çağırın gelin kızın anasını. - Kızı gelin oldu görsün.   * Ayağında mesi var. Odasında sesi var. Bekâr oğlan değil mi? Kızlarda hevesi var.   * Ev ötene ev yaptım. Çıktım üstüne baktım. Yarim gelecek diye. Çifte lâmbalar yaktım.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder