10 Nisan 2011 Pazar

ŞALGAM ÇORBASI ( 6 kişilik ) - Tavuk Sulu, Sebzeli Çorba -

 MALZEMELER :  500 gr. küçük beyaz şalgam ( kabukları soyulup, her biri dörde bölündükten sonra, ince dilimlenmiş ), 5 su bardağı tavuk suyu, 3 küçük patates, 2 çorba kaşığı maydanoz ( kıyılmış ), 1 çay kaşığı hindistancevizi rendesi, 1 çorba kaşığı tereyağı, 1 çay kaşığı tuz      HAZIRLANIŞI :  Tencereye tereyağı koyulur ve orta hararetli ateşe oturtulur.Yağ eriyince, şalgam dilimleri ilave edilir ve sık sık karıştırılarak, altın sarısı bir renk alıncaya kadar, yaklaşık 20 dakika pişirilir.Tuz ve hindistancevizi rendesi serpilir. Hafifçe karıştırıldıktan sonra, pişmiş şalgam dilimlerinden 2 çorba kaşığı kadarı, delikli kaşıkla alınarak, süsleme için bir kenara ayrılır. Tavuk suyunu tencereye eklenir,  tencerenin kapağı kapatılarak bir taşım kaynatılır. Kaynayınca, ateş kısılır. Üstünde biriken köpükler, ara sıra kaşıkla alınarak, 20 dakika pişirilir. Patatesler soyulup, her biri dörde bölündükten sonra, geniş kenarları yönünde dilimlenerek, tencereye eklenir. Sertliklerini yitirmeden, yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 10- 15 dakika pişirilir. Tencere ateşten alınıp, çorba, 6 çorba tabağına bölüştürüldükten sonra  maydanoz ve ayrılan haşlanmış şalgam dilimleri serpiştirilerek servis yapılır. Afiyet olsun.                ** MANİ :   Köprüden geçer iken, Köprü salladı beni. Yarimin eski dostu, Düşman belledi beni.  * Bağa gittim, bağlama. Kara gözlüm ağlama. Ben buralı değilim. Bana gönül bağlama.  * Ayva attım samana. Dumana bak, dumana. Şoför yarim var iken, Gider miyim  çobana.   * Ayvalar dilim dilim. Darılmış bana gülüm. Ben gülüme ne dedim. Kurusun, ağzım dilim.  * Mani maniyeleyim mi? Bir mani söyleyeyim mi? İşaret et sevdiğim. Yanına geleyim mi?  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder