10 Nisan 2011 Pazar

TARHUNLU KABAK ÇORBASI ( 8 kişilik ) - Tavuk Sulu, Sütlü, Sebzeli Çorba -

 MALZEMELER :  750 gr. kabak ( kazınıp, yaklaşık 2-3 cm. boyunda parçalara kesilmiş ), 2 havuç  ( kazınıp ince doğranmış ), 1 tatlı kaşığı tereyağı, 1 çorba kaşığı zeytinyağı, 3 soğan ( doğranmış ), 6 su bardağı tavuk suyu, 1,5 çorba kaşığı taze tarhun ( ince kıyılmış ), 4 taze tarhun dalı ( bağlanmış ), 1 su bardağı süt, bir tutam karabiber ( taze çekilmiş ), 1 çay kaşığı tuz     HAZIRLANIŞI :  Tencereye, tereyağı ve zeytinyağı koyulur ve tencere  orta hararetli ateşe oturtulur. Tereyağı eriyince, soğanlar eklenip, altın sarısı renk alıncaya kadar, yaklaşık 15 - 20 dakika pişirilir. Kabaklar, havuçlar, tavuk suyu ve bağlanmış tarhun dalları da eklenerek, karışım bir taşım kaynatılır. Kaynayınca, ateş kısılır ve tencerenin kapağı kapatılarak, 15 dakika daha pişirilir. Sonra tencerenin kapağı açılır, ateş yükseltilir. Çorba, bir taşım daha kaynatılarak, yüzeyinde biriken köpükler, kaşıkla alınıp atılır ve  20-25 dakika daha kaynatılır. Tencere ateşten alınıp, tarhun demeti çıkarılarak atılır. Çorba blenderden geçirilerek, pürüzsüz bir püre kıvamına getirilir. Sonra tekrar tencereye boşaltılıp, süt, tuz, karabiber ve kırmızı biber de ilave edilerek, tencere kısık ateşe oturtulur. Kaynatmadan, sadece ısıtılır. Kıyılmış tarhunlar eklenir, tencere ateşten alınır, 8 çorba tabağına bölüştürülerek, servis yapılır. Afiyet olsun.  * Bu çorba, yaz mevsiminde, buzdolabında iyice soğutulduktan sonra  soğuk olarak da  servis yapılabilinir.          **MANİ :  İçeride ara kapı. Sürmesi çavdar sapı. İkimizi ayıran, Dilensin kapı kapı.  * Bizim camın altında. Herkes bunun farkında. Biz yarimle konuştuk. Kırklareli Parkında.  * Evleri yapan usta. Yeniden yıksın yapsın. Pencere bırakmamış. Delikanlılar baksın.  * Motor geliyor motor. Motorun bacası yok. Kalkmış beni istiyor. Cebinde parası yok.  * Al şalım. Yeşil şalım. Dağlarda dolaşalım. Tenha tenha yerlerde. seninle buluşalım.  * A mürdüm, mürdüm, mürdüm. Kimbilir benim derdim. Ağaçlar kalem olsun. Kimse yazamaz derdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder