27 Nisan 2011 Çarşamba

NOHUTLU İŞKEMBE ÇORBASI ( 6 kişilik ) - Bakliyatlı Sakatat Çorbası -

MALZEMELER :  Yarım kg. kuzu veya koyun işkembesi, 1 su bardağı akşamdan soğuk suya konulmuş nohut, 1 baş iri soğan, 1 çorba kaşığı domates ve biber salçası karışımı, 1 çorba kaşığı tereyağı veya zeytinyağı, 4-5 diş sarımsak, kırmızı biber, karabiber, tuz    HAZIRLANIŞI :  Akşamdan suya koyulan nohutlar süzülüp, üzerini örtecek kadar su ile tencerede, yumuşayıncaya kadar pişirilir. Ayrı bir tencereye de yıkanıp temizlenen işkembe koyularak yumuşayıncaya kadar pişirilir. Pişince, küçük kuşbaşı şeklinde doğranır. Ayrı bir tencereye, soyulmuş soğan, sarımsaklar, haşlanmış nohutlar, kuşbaşı doğranmış işkembeler, salça, yağ, tuz, biberler de eklenerek, orta hararetli  ateşte pişirilir. Suyu eksilirse su ilavesi yapılır. Pişirilen çorba, sıcak servis yapılır. İstenirse üzerine kekik serpiştirilir. Afiyet olsun.     * MANİ :  Karanfilim kat beni. Al koynuna yat beni. Eğer beğenmez isen. Karyoladan at beni.    * Ay doğar arılığa. Gun doğar kuruluğa. Buna can mı dayanır? Bu kadar ayrılığa.   * Armudu taşlayalım. Dibinde kışlayalım. Kâğıt kalem al yarim. Maniye başlayalım.   * Yüzün beyaz ay gibi. Kaşların var yay gibi. Babam bana ev almış. Kocaman saray gibi.  * Sarı kilimin yanı. Oğlan sararttın beni. Yaz gele güz devrile. Ben de saramadım seni.   * Mendilimde karem var. Ciğerimde yarem var. Aç bağrımın içini. Gör yanmamış nerem var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder