9 Nisan 2011 Cumartesi

MEYVALI GAZPAÇO ( 6 kişilik ) - Sebzeli, Yoğurtlu, Meyvalı Çorba -

MALZEMELER :  1 küçük olgun kavun ( kabuğu soyulup, çekirdekleri temizlendikten sonra  küçük küpler halinde doğranmış ), 2 diş sarımsak ( kabukları soyulmuş ), 2 tane sarı dolmalık biber ( sap ve çekirdekleri temizlendikten sonra dörde bölünmüş ), bir acı sivri biber ( sap ve çekirdekleri temizlenmiş ), 1 demet maydonoz ( sadece yaprakları ), 1 portakal ( kabuğu soyulup,dörde bölünmüş kabuğunun dörtte biri saklanmış ) 2 su bardağı portakal suyu ( taze sıkılmış ), 3 taze soğan ( sadece beyaz bölümleri ), 1 çorba kaşığı limon suyu ( taze sıkılmış ), yarım su bardağı yoğurt, 12 maydanoz yaprağı ( süsleme için )    HAZIRLANIŞI :  Yoğurt ve 12 maydanoz yaprağı dışında, bütün malzemeler, blender kabına koyularak, püre kıvamına gelinceye kadar karıştırılır. Yoğurt da eklenip karıştırıldıktan sonra, büyük bir çorba kasesine aktarılarak, buzdolabına koyulur. En az iki  saat soğutulur. Soğutulmuş gazpaço buzdolabından çıkartılarak, maydonoz yaprakları ile süslenip, soğuk servis yapılır. Afiyet olsun.  *Sarı dolmalık biber bulunamazsa, yeşil dolmalık biber de kullanılabilir. O zaman, gazpaço sarı değil, yeşil renkli olur.     ** MANİ :  Maşrapanın kalayı. Kızlar çeker halayı. Allah için söyleyin. Var mı aşkın kolayı?  * Tut yedim, duttu beni. Yârim unuttu beni. Yarı yola varmadan. Hıçkırık tuttu beni.  * Arabası kirenden. Mendil sallar trenden. A benim nazlı yarim. Nasıl ayrıldın benden?  * Kuş kafese girmiyor. Buna aklım ermiyor. Hiç boşuna ah çekme. Annem beni vermiyor.  * Kayalar yarılmasın. Yâr bana darılmasın. Yâr bana darılıp da. Ellere sarılmasın.  * Mendil serdim bir taşa. Neler geldi bu başa. Öptüm bir kız yanağı. Dedi bana - Çok yaşa.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder