27 Nisan 2011 Çarşamba

PAÇA ÇORBASI ( 10 kişilik ) - Sakatat Çorbası -

MALZEMELER :  12 tane keçi veya koyun paçası, 8-9 su bardağı su, 3-4 diş tuz ile dövülmüş sarımsak,  1-2 fincan sirke, 1çay kaşığı kırmızı biber, 1 tatlı kaşığı tereyağı, 1çay kaşığı tuz   HAZIRLANIŞI : Keçi veya koyun paçaları ( ayakları ) alınıp, üzerlerindeki kıl keseleri çıkartılarak ateş üzerinde, iyice çevire çevire tütsülenir. Yıkanıp, limon ile ovulduktan sonra unlanır. Tencereye konulup, üzerine  8-9 bardak soğuk su ilave edilerek, düdüklü tencerede veya çelik tencerede etleri kemiklerinden ayrılıncaya kadar, pişirilir. Üzerinde köpük birikirse, toplanıp atılır. İstenirse, yumurtalı terbiye yapılır. İstenirse, fırancala ekmek dilimleri zeytinyağı veya tereyağında kızartılır, üzerine paça etleri koyulur, onun da üzerine terbiyeli suyundan ilave edilerek, üzerine; kırmızı biberle kızdırılmış yağ gezdirilir. Dövülmüş sarımsak ile sirke karıştırılarak, bir sos hazırlanır. İstenilen miktarda, çorbaya ilave edilerek, çorba sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.         ** MANİ :  Kemer ağır gelmiyor. Yar yüzüme bakmıyor. Dün gelmiş bugün gider. Hiç Allah ' dan korkmuyor.   * Karşıda kavun yerler. Ben de gitsem ne derler. Oturup biraz yesem. O bunu sevdi derler.  * Kırmızı gül bağında kara. Ne ettim kömür gözlü yara. Beş parmağım şamdan ettim yandırdım. El yaradı yaramadım ben yara.   * Dut ağacı değilem. Yel vurdukça eğilem. Eğil eğil öpeyim. Ben yabancı değilem. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder