7 Nisan 2011 Perşembe

SAKALA ÇARPAN ÇORBASI ( 8 kişilik ) - Kuru Bakliyatlı, Et sulu, Hamurlu Çorba -

 MALZEMELER :  Yarım su bardağı  yeşil mercimek, 6 su bardağı  et suyu veya su, 1 tane  ince doğranmış kuru veya taze soğan, 1 su bardağı  erişte, 1 çorba kaşığı un, 1 çorba kaşığı salça, 1 çorba kaşığı nane, 1 çorba kaşığı tereyağı veya 3 çorba kaşığı  zeytinyağı, 1 çay kaşığı  tuz    HAZIRLANIŞI :  Mercimek ayıklanıp iyice yıkanarak haşlanır. Haşlanan yeşil mercimeğin suyu süzülür. Tereyağı veya zeytinyağı, soğan ve  salça kısık ateşte kavrulur. Un ilave edilerek, kavurmaya devam edilir. Yeşil mercimek, tuz ve su da eklenerek, kaynatılır. Kaynayınca, erişteler  ilave edilerek, 15 - 20 dakika daha pişirilir. Biraz tereyağı veya zeytinyağında kuru nane kızdırılarak, pişen çorbanın üzerinde gezdirilir. Bir iki taşım daha kaynatılarak, ateşten indirilir. Sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.      ** MANİ :  Minare yıkılmış, direk ister. Ağabeyimin canı, Börek ister.  * Kaşların karasına. Mim çekmiş arasına. Yari ilâç diyorlar, Kalbimin yarasına.  * Mendilimin ucuna, Sakız bağlarım sakız. Duyuyorum sevdiğim, Severmişsin, başka kızı.  * Entarimi ben biçtim. Ateşine ben düştüm. Ne kadar cahil mişim, Asker yoluna düştüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder