7 Nisan 2011 Perşembe

UĞMAÇ ÇORBASI ( 6 kişilik ) - Sütlü, Unlu Çorba -

 MALZEMELER :  3 çorba kaşığı  un, 3 su bardağı  kaynamış süt, kuru nane, 1 çorba kaşığı  tereyağı veya 3 çorba kaşığı  zeytinyağı, yeterince su, 2 çay kaşığı  tuz    HAZIRLANIŞI :  Un, iki bardak suya, topak kalmayacak şekilde karıştırılarak, iyice yedirilir. Kaynamakta olan, bir bardak tuzlu suya, un karıştırılarak ilave edilir. Un pişinceye kadar kaynatılır. Kaynayınca, süt ilave edilir. Yeterli miktarda tuz eklenir ve pişince, ateşten alınır. Tereyağı veya zeytinyağında, kuru nane kızdırılarak, çorbanın üzerinde gezdirilir. Sıcak servis yapılır. Afiyet olsun.       ** TEKERLEMELER :   Portakalı soydum. Baş ucuma koydum. Ben bir yalan uydurdum. Duma duma dum. Öğretmeni kandırdım. Kan - dır - dım.  * Evli evine. Köylü köyüne. Evi olmayan. Sıçan deliğine.  * El el epenek. Elden düşen kepenek. Kepeneğin yarısı. Keloğlan ' ın ka - rı - sı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder