22 Aralık 2013 Pazar

HOŞAF ÇORBASI - KARADENİZ - SİNOP MUTFAĞI - ( 6 kişilik ) - Sıcak veya Soğuk Çorba -

 MALZEMELER :  1 su bardağı erik ve elma kurusu, 1 çorba kaşığı katı ekşi pekmez, 6 su bardağı su, 1 çorba kaşığı un, yeterli miktarda tuz   HAZIRLANIŞI :  Elma ile erik kuruları bol su ile yıkanır ve suyu süzdürüldükten sonra çorba tenceresine koyulur. Üzerine, su boşaltılır. Meyveler iyice pişip, yumuşayıncaya kadar kaynatılır. Pişince, su ile ezilen un ilave edilip, karıştırılır. Daha sonra katı ekşi pekmez ile yeterli miktarda tuz koyulur ve karıştırılır. Çorba, 1-2 dakika kaynatıldıktan sonra ateşten alınır.  * İsteğe bağlı olarak; sıcak veya soğuk servis yapılır.  Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Dikkatimi çekti. Yöresel tatları mı araştırıyorsunuz? Bir de her şeye rağmen yazmaya devam etmeniz, beni şaşırttı. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. İlginize teşekkür ederim. '' ÇORBALAR '' konusunda elimden geldiği kadar araştırma yapıp, bilgilerime bilgi katıyorum. Araştırma yapmayı seviyorum. Yöresel mutfağı olan kişilerle konuşup, bilgi alıyorum. Yayınları izliyorum. Kendimden de birşeyler katarak, bilgilerimi sizlerle paylaşmak beni mutlu ediyor. '' Her şeye rağmen sözünüzle ne demek istediğinizi anlayamadım. Açıklarsanız sevinirim. Sevgilerimle... :) <3

    YanıtlaSil