19 Aralık 2013 Perşembe

SEVGİ ' NİN ÇORBA YANI ÇÖREĞİ - DİYARBAKIR ÇÖREĞİ -

   *   BİLGİ :  DİYARBAKIR ÇÖREĞİ :  Diyarbakır ' ın asırlık geleneksel çöreğidir. Bayramlarda yapılır. Maya, mahlep, yağ, süt, tarçın ve un kullanılarak yapılır. Daire ve simit şeklinde hazırlanır. Diyarbakır çöreği, 1 ay boyunca tazeliğini koruyan bir çörektir.           *  DİYARBAKIR MANİLERİ :  1-  Karpuzlar biter oldu, Bostanı tutar oldu, Gel artık ey sevgilim, Ayrılık yeter oldu. 2- Diyarbakır karpuzu, Ata vurdum mahmuzu, Anası çeyiz ister, Gel de satma öküzü.  3- Bir hanım gördüm, Entarisi al, Çarşafı yeşil, Kopçası siyah, Erkek isen bil.   4- Karpuzun, irisine. Vuruldum, birisine. Analar, kız verdiler. Yiğidin, birisine.     *  DİYARBAKIR TEKERLEMESİ :  Teptim, tekerlendi. Kestim, şekerlendi. Bal gibi, tatlı içi. Ne güzeldir, yenişi. Hem erkektir, hem dişi. Kavun ye, bilge bak. Üzüm ye, renge bak. Karpuz ye, işegen bak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder